היי, שמי איב (יבגניה), אני בת 25 ואני מכורה לטיולים בחו"ל.
כן. מכורה. 11 פעמים בחו"ל ב3 וחצי השנים האחרונות (מתוכן שנתיים וחצי הייתי בקבע).
ה-rush של להיות בנתב"ג, לעלות על מטוס ולהרגיש במדינה אחרת.
וכמובן, להתגעגע הביתה.
אני מתה לטוס בכל רגע נתון, ומתה לחזור איך שרגלי נוחתת במדינה אחרת... חוץ מכשממש נהנים ;-)
הטיול הראשון שלי לבד ששמתי עליו את ידי היה בדצמבר 2012, בתחילת שירות הקבע שלי.
נסעתי לברצלונה עם חברה שלי שגדולה ממני ב6 שנים, אבל אני הייתי המבוגר האחראי.
שקדתי ועמלתי על רשימת אתרים, עברתי אתר אתר באינטרנט והכנתי טיול מושלם.
רק שבטיול הזה הבנתי שלהיות קונטרול פריק בחו"ל לא יעזור אלא רק ימנע ממני להנות.
אז טיפים כלליים שלי לפני שאתחיל עם אתרים וטיפים מהטיולים שלי:
- לא לרוץ!!!
אם נצמדים מדי ונלחצים מדי על לו"ז - לא נהנים כמו שצריך.
טיול בחו"ל אמור להיות הנאה, הכרות, ספיגה - לא מרתון נגד השעון ורשימת אתרי התיירות,
כי רק מהלחץ שנוצר כדי 'לא לפספס אתר' הטיול הופך לעבודה
- לתכנן יותר אופציות מזמן .
למה? כי קורה שנתקלים במשהו סגור עקב מזג אוויר או כל סיבה אחרת, וחבל לבזבז זמן סתם
בלחפש שם אתרים - מה שמוביל אותי לאמירה -
- לתכנן מראש!!!!!!
לתכנן לפני הטיול ולא 'נגיע ונראה מה עושים' כי בעיניי זה בזבוז זמן של חו"ל.
שלא תבינו אותי לא נכון, אני בעד לזרום שם, לתפוס שדרות צדדיות, פארקים מפתיעים ולשוטט בסימטאות צדדיות -
כי ככה מכירים את המקום, אבל עדיף לנצל את הזמן על להכיר את המקום מאשר על לתכנן
דברים שניתן היה לעשות מבעוד מועד.
- תיאום ציפיות עם השותפים
רק תוודאו ששניכם בקטע של נוף / אתרים / מוזיאונים / טיול באיזי / שופינג / whatever הקטע שלכם
שלא תזמינו כרטיסים ואז תבינו שאתם נוסעים עם מטרות שונות לגמרי...
שאגב - גם להחליט שאתם אנשים עצמאיים ואין לכם בעיה מדי פעם להתפצל זה גם חשוב.
- הזמנת לינה- רק אחרי שמבינים היכן נמצא מרכז עיר היעד
אז יש אנשים שלא אכפת להם כל יום לקחת אוטובוס או רכבת כדי להגיע למרכז, אבל בעיקר בערי אירופה
אני ממליצה לקחת דירה / מלון קרוב לרב האטרקציות. חלק מהכיף של לטייל בעיר הוא ללכת ברגל ולהרגיש את העיר.
אם לכל מקום נוסעים בתחבורה ציבורית, מפספסים את ההרגשה של 'להכיר את העיר' באמת.
אני ממליצה לקחת דירה / מלון קרוב לרב האטרקציות. חלק מהכיף של לטייל בעיר הוא ללכת ברגל ולהרגיש את העיר.
אם לכל מקום נוסעים בתחבורה ציבורית, מפספסים את ההרגשה של 'להכיר את העיר' באמת.
לכן...... - הזמנת לינה צריכה לבוא אחרי שכבר הבנתם באיזה אזור נמצאות רב האטרקציות שאתם מעוניינים לבקר בהן.
ואיך בלי הזמנת כרטיסים?!
חוק מס' 1: להכנס ב-private browsing כי האתרים האלה רואים כניסות מהכתובת שלכם ומעלים את המחיר. לא יפה.
אז האהובים שלי הם:
מעולה כשאתם גמישים בימים (מאפשר חיפושים במסגרת 3-+ ימים לפני/אחרי התאריך המבוקש). טוב לטיסות, מלונות וחבילות נופש
מעולה לדילים, טיסות זולות, מלונות זולים, הפלגות (!) והשכרת רכב
טיסות בזול - זול זול זול (בד"כ). ניתן לדפדף בתאריכים רבים ולהרכיב כרטיס הלוך חזור הכי זול שהאתר מאפשר.
יכול לצאת מחיר סטנדרטי אבל יכול לצאת מחיר מגוחך... בעיקר בהזמנה מראש.
הזמנת בתי מלון לפי חיתוכים שונים של מרחק מהמרכז (שזה בד"כ הכי חשוב בעיניי), שכונות מסויימות, מחיר ועוד.
הזמנת דירות / חדרים בדירות בבתים של אנשים. הדבר הזה נהיה מאוד פופולרי לאחרונה ושווה את הניסיון (מניסיון).
המחיר בד"כ יהיה זול משמעותית מבית מלון (בעיקר בערים מרכזיות ומקומות מרכזיים בהן). צריך להקפיד על
קריאת ביקורות ובחירה של חלל שמתאים (דירה שלמה / חדר בדירה).
המחיר בד"כ יהיה זול משמעותית מבית מלון (בעיקר בערים מרכזיות ומקומות מרכזיים בהן). צריך להקפיד על
קריאת ביקורות ובחירה של חלל שמתאים (דירה שלמה / חדר בדירה).
לא ממליצה במיוחד להזמין בארץ.... זה משתלם בעיקר בטיסות של הרגע האחרון ודילים של הכל כלול, וגם זה לא תמיד...
אז עד כאן המלצות הבסיס שלי... בחיי שאני צריכה להיות סוכנת נסיעות ;-)

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה